Czym jest newsletter?
Newsletter to nic innego jak e-mail, wysyłany do odbiorców w celu komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem. Dostarcza informacji o ofercie, promocjach, nowościach. Subskrybent zapisuje się do newslettera podając swojego maila i tak zaczyna się komunikacja. Odbiorcy coraz chętniej korzystają z tej opcji, ponieważ często w takim mailu pojawią się informacje, których nigdzie nie znajdziemy.
Dlaczego warto mieć newslettera?
Newsletter jest dobrym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów, budowanie relacji z obecnymi, zwiększenie ruchu na witrynie oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Jak powinien wyglądać newsletter? O czym trzeba pamiętać?
- Oczywiście kluczem do sukcesu jest ciekawa treść maila, który zainteresuje odbiorców. Nagłówek, który przykuje uwagę, treść – zwięzła, ale wartościowa oraz stopka, która nakreśli, kim jest nadawca maila.
- Kolejnym ważnym elementem jest przycisk CTA (call to action). Według badań umieszczenie zwrotu zachęcającego do działania, np. „kup teraz”, „sprawdź to” znacznie zwiększa szanse na konwersję.
- Personalizowanie wiadomości – absolutna podstawa. Zwracając się w mailu bezpośrednio do konkretnego odbiorcy, z pewnością wzbudzimy jego zaufanie. Personalizacja skutecznie zwraca uwagę czytelnika na komunikat marketingowy i sprawia, że odbiorca chętniej otwiera takiego maila.
- Ważne jest, by pamiętać o regularności, dzięki której klienci będą pamiętać o marce.
- Koniecznym elementem jest również analiza danych po wysyłce newslettera. Pomaga ona wyciągać wnioski z działań i zapobiega popełnianiu tych samych błędów w przyszłości.