Obecnie jedną z najgroźniejszych broni, która może zaszkodzić działalności firmy, jest informacja. W związku z bardzo dużą liczbą komunikatów w Internecie mało kto dokonuje ich weryfikacji w oparciu o różne źródła. Rozpowszechnianie się w przestrzeni publicznej fake newsów stwarza ogromne ryzyko dla dobrego wizerunku marki. Błąd w komunikacji marketingowej, plotka, nieuczciwa polityka konkurencji to tylko niektóre z przyczyn pojawienia się nieprawdziwych oraz niekorzystnych informacji na temat przedsiębiorstwa. Jak zatem zapanować nad informacjami i być świadomym, jakie doniesienia pojawiają się na temat marki w sieci? Z pomocą przychodzi Brand24.
Czym jest Brand24?
Brand24 jest obecnie jednym z najbardziej zaawansowanych systemów do zbierania i monitorowania wszystkich publicznych informacji na temat marki w Internecie. Korzystają z niego największe firmy na całym świecie, między innymi takie jak: Ikea, Vichy, H&M oraz Intel.
Dlaczego warto zacząć używać Brand24 w swojej firmie?
Kontrolowanie wizerunku swojej marki w sieci jest bardzo istotnym aspektem podczas tworzenia efektywnej komunikacji z otoczeniem. Poniżej przedstawiliśmy główne korzyści wynikające z korzystania z Brand24 w swojej firmie:
Kryzys wizerunkowy
W przypadku nieoczekiwanego wybuchu skandalu lub kryzysu wizerunkowego, kluczowym może okazać się czas odpowiedzi. Brand24 pozwala na zebranie wszystkich informacji, które pojawiły się na temat przedsiębiorstwa w wybranym przez nas okresie. Narzędzie pełni funkcję natychmiastowego ostrzegania przed negatywnym PR-em, dzięki czemu marki mają możliwość maksymalnego wykorzystania czasu na odpowiedź i zminimalizowanie negatywnych skutków wizerunkowych. Jest to bardzo przydatne, ponieważ często marki mogą nie być świadome negatywnych doniesień na temat ich działalności.
Lepsze poznanie opinii klientów
Korzystanie z Brand24 pomaga poznać osobiste preferencje oraz opinie klientów dotyczące marki. Stanowi to więc znaczne ułatwienie w bezpośredniej komunikacji pomiędzy marką a odbiorcami. Łatwiej jest również poznać profil samego klienta, przez co marki mogą lepiej dotrzeć do grupy docelowej, ze względu na znajomość ich potrzeb i oczekiwań. W rezultacie firmy otrzymują dostęp do cennych danych jakościowych, które mogą usprawnić działania marketingowe firmy oraz dostosować cechy produktów w procesie produkcyjnym.
Analiza przeprowadzanych działań marketingowych oraz PR
Brand24 doskonale sprawdzi się podczas analizy oraz mierzenia efektów przeprowadzanych działań marketingowych i public relations. Firmy mogą obserwować zmiany w zaangażowaniu odbiorców po wdrożeniu wcześniej wymienionych czynności. Narzędzie posiada możliwość tworzenia okresowych raportów, co znacznie ułatwia proces przedstawiania zebranych informacji. Umożliwia to zebranie cennego feedbacku od odbiorców, który jest przydatny w ocenie zrealizowanej strategii marketingowej.
Poznanie najbardziej wpływowych twórców w branży
Dzięki Brand24 firmy otrzymują dostęp do listy najbardziej wpływowych twórców oraz platform, które publikują treści dotyczące wybranych branż. Pozwala to na poszukiwanie oraz podjęcie współpracy z twórcami, którzy będą najlepiej dopasowani do wartości, jakimi kieruje się marka.
Brand24 jest bardzo cennym narzędziem marketingowym, które może usprawnić działalność działu odpowiedzialnego za wizerunek w firmie. Marka, która generuje zyski to silna marka o dobrym wizerunku, dlatego warto o niego dbać i na bieżąco monitorować informacje w sieci, które pojawiają się na temat przedsiębiorstwa.