https://www.facebook.com/Assisteo.VA

Personal Branding, czyli jak zbudować markę osobistą?


Czym jest marka osobista?

Marka osobista to inaczej nasz wizerunek. To jak jesteśmy postrzegani oraz to, co o nas mówią inni. Każdy z nas ma markę osobistą. Są to odczucia, emocje, wrażenia czy skojarzenia, które pojawiają się w głowach innych na nasz temat. Personal branding natomiast to zarządzanie wizerunkiem osoby działającej w sferze publicznej.

Kto powinien zadbać o swoją markę osobistą?

Markę osobistą ma każdy z nas, lecz są profesje, w których jest ona wyjątkowo potrzebna. Personal Branding powinien przede wszystkim zainteresować wykonawców wolnych zawodów t.j. pisarzy, freelancerów, lekarzy, doradców, stylistów, wizażystów itd. Sprawdzi się też oczywiście u osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą.

Po co budować markę osobistą?

Personal Branding wpływa korzystnie na wiele aspektów. Pozwala między innymi budować zaufanie. Możesz pokazać swoje mocne strony, doświadczenie czy profesjonalizm, przyciągając tym samym nowych potencjalnych klientów. Możesz przedstawić też  firmę od tej bardziej ‘’ludzkiej strony’’, sprawiając, że stanie się bardziej autentyczna i bliska klientom. Wszystko to sprowadza się do lepszej pozycji na rynku pracy, nowymi kontaktami z branży oraz większą rozpoznawalnością.

Jak zbudować solidną markę osobistą?

I wreszcie kluczowe pytanie! Jak się zabrać za personal branding, żeby zrobić to dobrze?

Wszystko zaczyna się od samopoznania. Najpierw musisz się zastanowić, jaki jesteś, jakie masz wartości, czym chcesz się dzielić z ludźmi. Warto też się dowiedzieć co aktualnie o Tobie uważa Twoje otoczenie. Musisz poznać swoje mocne strony, talenty oraz zastanowić się, dlaczego właściwie chcesz rozwijać swoją markę osobistą. W skrócie, określ, kim jesteś, co cię wyróżnia i co chcesz od siebie dawać innym.

Dziel się swoją wiedzą! Pokaż, że naprawdę znasz się na rzeczy i jesteś profesjonalistą. Świetnym sposobem na to, jest korzystanie z Linkedina, Facebooka czy Instagrama. Dzięki tym mediom społecznościowym będziesz mógł podzielić się merytorycznymi treściami. Podczas prowadzenia kont w social mediach, pamiętaj też o spójności oraz oryginalności. Postaw na określoną kolorystykę, specyficzny styl pisania lub ciekawe grafiki. Postaraj się wyróżnić, tak aby ludzie Cię z czegoś kojarzyli.

Sprawdź też nasz post o tym jak tworzyć skuteczny content marketing – http://assisteo.pl/jak-stworzyc-skuteczny-content-marketing/


Opowiedz ciekawą historię, dziel się swoim życiem zawodowym, ale także osobistym. Pokaż się od tej ludzkiej strony, tak aby odbiorca mógł się z Tobą utożsamić. Nie reklamuj się ciągle, nie sprzedawaj, pokaż, że też jesteś człowiekiem, oraz że masz też inne zainteresowania. Nie bój się też mówić o swoich błędach czy porażkach, przedstaw to jako zabawną historię czy lekcję życiową – to zdecydowanie zwiększy Twoją autentyczność i tylko zyskasz w oczach odbiorców.

Pamiętaj o konsekwencji! Marki osobistej nie zbudujesz z dnia na dzień! Jest to często wiele lat ciężkiej pracy, ciągłego rozwoju osobistego i cierpliwości – mimo wszystko efekty są warte tych starań.