LinkedIn jest portalem społecznościowym, który nieco różni się od pozostałych. Zasadnicza różnica polega na tym, że na LinkedInie rozmowy i nawiązywane kontakty opierają się na kwestiach zawodowo-biznesowych. Mamy na nim dostęp również do statystyk, dzięki czemu możemy zobaczyć, kto odwiedza nasz profil.
Coraz częściej za pośrednictwem LinkedIn pracodawcy szukają pracowników i analogicznie – osoby poszukujące pracy szukają potencjalnych miejsc pracy. Serwis pomaga stworzyć nasz profesjonalny profil co skutkuje tym, że jest to wygodne rozwiązanie dla obu stron.
Jak stworzyć odpowiedni profil na LinkedInie?
- Zdjęcie. Powinno być spójne z naszą pracą czy stanowiskiem, o które się ubiegamy. Musimy pamiętać, że LinkedIn jest portalem, który w głównej mierze ma nam służyć w celach zawodowych, dlatego zdjęcie z wakacji pod palmą nie będzie dobrym pomysłem.
- Wykształcenie. Osoby chcące z nami współpracować często są zainteresowane tym, jaką i kiedy skończyliśmy szkołę. Oczywiście, mowa tu o szkole, która będzie istotna dla naszej pracy, np. studia czy technikum, które potwierdzą nasze kwalifikacje.
- Doświadczenie. Chyba najważniejszy punkt w naszym profilu, gdyż na podstawie doświadczenia kształtuje się nasz profil zawodowy. W tym miejscu powinniśmy wpisać wszystkie dotychczasowe miejsca pracy wraz ze stanowiskiem, czasem pracy i krótkim zakresem obowiązków. Możemy się pochwalić np. osiągnięciami w danej pracy.
- Umiejętności. Bardzo ciekawą i wartościową funkcją na LinkedInie jest możliwość potwierdzenia danej umiejętności przez osoby postronne. Przykładowo, jeśli Twoją mocną stroną jest praca zespołowa i ktoś kto miał okazję z Tobą pracować zgadza się z tym, może potwierdzić to na Twoim profilu. Zwiększa to naszą wiarygodność.
A może ta jedna potwierdzona umiejętność sprawi, że to właśnie nas przyszły pracodawca zaprosi do współpracy? 😉
LinkedIn służy nam więc w celu:
- zbudowania marki osobistej,
- promocji naszej firmy,
- zdobywania nowych kontaktów biznesowych,
- wyszukiwania i udostępniania ofert pracy,
- poszerzania swojej wiedzy zawodowej,
- dzielenia się wartościowym contentem.
LinkedIn różni się trochę od innych portali społecznościowych. Niemniej jednak ma wiele wartościowych funkcji, które mogą nam pomóc w naszym zawodowym aspekcie życia.