https://www.facebook.com/Assisteo.VA

Jak stworzyć skuteczny content marketing?


Często myślimy, że marketing to tylko tworzenie chwytliwych sloganów, tytułów oraz haseł. Kampanie promocyjne to jedno, ale to content marketing tworzy długotrwałą więź z klientem.

Ale czym jest wspomniany marketing treści?

Marketing treści z ang. content marketing definiuje się jako rodzaj strategii marketingowej w Internecie poprzez zdobycie szerokiego i stałego grona odbiorców. Marketing treści to przede wszystkim tworzenie i publikacja wartościowych treści dla wybranego segmentu, ale też przyciągnięcie uwagi określonej grupy odbiorców oraz budowanie ich lojalności. Owe treści mogą przybrać formę artykułów, filmików, webinariów, prezentacji oraz grafik- wybrana forma ma duże znaczenie dla odbioru tego typu strategii marketingowej, jak i prezentowana treść.

GDZIE?

Aby odpowiednio trafić naszą treścią do wybranej grupy odbiorców należy prawidłowo dobrać kanały dystrybucji naszego contentu. Mogą to być blogi, posty na Facebooku, Instagramie, Linkedinie, doskonałą możliwością jest również mailing, który ciekawie poprowadzony może okazać się sukcesem akcji marketingowej, oraz ebooki.

Marketing treści a optymalizacja

Gdy mamy już stworzoną treść, wybraną formę oraz kanał dystrybucji, musimy zastanowić się, jakie czynniki wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce, na której nasza treść będzie się pojawiała. Bo przecież piszemy dla czytelników, a nie do tzw. „szuflady”- chcemy się podzielić stworzonym contentem prawda?

Więc,

Dla Google ważna jest wysoka jakość treści, która wpływa również na SEO i pozycjonowanie stron WWW. A co takiego wpływa na wysoką jakość treści?

  • Długość tekstu na stronie- minimum 900 słów
  • Holistyczne treści- grupowanie contentu ze względu na treści
  • Czytelność- dodawanie i rozkład nagłówków, odpowiednia długość tekstu w akapicie, długość zdań, zróżnicowanie zdań, strona czynna, słowa łączące
  • Brak reklam na stronie
  • Obecność elementów graficznych- warto wzbogacić swoją stronę o zdjęcia, filmy, infografiki
  • Atrybuty alt obrazków
  • Długość tytułu SEO
  • Długość meta opisu
  • Zastosowanie linków wewnętrznych w tekście

Marketing wirusowy

Ten rodzaj marketingu ma na celu zbudowanie wartościowej marki produktu, usługi i/lub firmy za pomocą skłonienia odbiorców do samodzielnego rozprzestrzeniania informacji np. o danej marce. Warunkiem jest szczerze wartościowa dla odbiorcy treść, aby był w stanie przekazywać ją dalej. Marketing polegający na poleceniach, rekomendacjach (marketing szeptany) jest niesamowicie skuteczny.

Narzędzia wykorzystywane do content marketingu

Działania content marketingowe mają dedykowane różne techniki, a odpowiedni ich dobór zależy  głównej mierze od segmentu klientów.  Statystyka najczęściej używanych narzędzi do marketingu treści prezentuje się następująco:

Content marketing- narzędzia

Źródło: Dane z badania IAB Polska; EActive #wiemy jak

Materiały:

kontekstowe: poradnik, opisy produktów lub usług, infografiki, galerie zdjęć, artykuły, raporty, wideo, konkursy, quizy, sondaże, wydarzenia, stadium przypadku, testimoniale

interaktywne: mikrostrony, widgety, gry, aplikacje

-mailingowe: e-mail, newslettery, katalogi, foldery, e-booki, e-magazyny

-na potrzeby social media: memy, posty, vlogi, blogi.

Korzyści oferowane przez content marketing

To, co zyskujemy dzięki dobrze przeprowadzonej strategii marketingu treści to przede wszystkim:

  1. Większy ruch na stronie WWW
  2. Większa widoczność strony w Google
  3. Budowanie zaufania klienta do marki

A co za tym idzie?

  • Możliwość uzyskania nawet trzykrotnej liczby leadów w porównaniu do działań tradycyjnego marketingu
  • Szybsze budowanie relacji z klientem
  • Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Mamy nadzieję, że przekonałyśmy Cię do zwiększenia częstotliwości publikowania treści na Twojej stronie oraz do zwrócenia uwagi, jakiej jakości są to treści 🙂

Zespół Assisteo