W dobie Internetu i mediów społecznościowych coraz częściej można spotkać się z terminem jakim jest hashtag. Jest to nic innego jak połączenie dwóch angielskich słów: hash (kratka) oraz tag (znacznik). Hashtagi są to wyrażenia lub słowa poprzedzone znakiem „#”.
Nasuwa się teraz pytanie: do czego są w ogóle potrzebne takie hashtagi? Wykorzystuje się je głównie w postach zamieszczanych w mediach społecznościowych. Mogłoby się wydawać, że hashtagi odgrywają znikomą rolę w marketingu internetowym, ale nic bardziej mylnego!
Hashtagi pozwalają promować produkty i usługi, zachęcają odbiorców do interakcji, a także pomagają budować świadomość marki. Kategoryzują posty o podobnej tematyce, dzięki czemu odbiorcy mogą łatwiej wyszukiwać interesujące ich treści.
Używanie hashtagów opiera się głównie na tworzeniu takich, które są popularne i często wyszukiwane lub na tworzeniu unikatowych, branżowych, które będą identyfikowane z marką. Mają one na celu promować ją i jej działania w sieci.
Są jeszcze inne rodzaje hashtagów, np. takie, które dotyczą miejsca. Dzięki nim szybko znajdziemy treści nawiązujące do konkretnych miejsc, jakie nas interesują. Są dobrym rozwiązaniem w momencie, kiedy chcemy sprawdzić lokalizację, do której planujemy się udać lub w przypadku kiedy dana firma ma kilka oddziałów. W takim wypadku możemy zastosować przykładowo hashtagi: #FirmaxWrocław #FirmaxPoznań
Jakość czy ilość?
Zdecydowanie jakość. Powinno się unikać umieszczania zbyt wielu hashtagów, gdyż największe zaangażowanie generują posty zawierające nie więcej niż 7 hashtagów.
Oczywiście hashtagi muszą dotyczyć wpisu, który wstawiamy. Mogą odnosić się bezpośrednio do tego o czym piszemy lub do naszej marki. Decyzja należy do nas!
Zwroty poprzedzone kratką powinny być krótkie i proste. Nie należy zamieszczać całego zdania po jednej kratce. Prosty hashtag zwiększa prawdopodobieństwo zapamiętania go przez odbiorcę, a dodatkowo jest częściej wyszukiwany.
Gwarantem wysokiego zasięgu nie jest wcale ogromna ilość hashtagów. Co prawda zwiększają one szanse na to, że z konkretną treścią zapozna się większa liczba odbiorów, ale jednak kluczem do sukcesu jest ich dokładne dobranie. Powinna być to krótka mieszanka popularnych, niszowych i unikalnych hashtagów określających stricte Twoją markę.
A czy Ty korzystasz z hashtagów w swoich mediach społecznościowych?