https://www.facebook.com/Assisteo.VA

Sposoby na doskonałą obsługę klienta


Jakie istnieją sposoby na doskonałą obsługę klienta?

Często mówi się, że powinniśmy tak obsłużyć klienta, jak sami chcielibyśmy, by nas obsłużono. W 100% podzielamy to zdanie!

Oczywistą rzeczą jest, że zależy nam, by nasz klient był zadowolony, gdyż to w przyszłości może przełożyć się na nasz sukces. Osoby chcące skorzystać z jakichś usług lub zamierzające kupić jakiś produkt zazwyczaj kierują się jakością obsługi. Dlatego tak ważne jest, by dążyć do jej najwyższej jakości. Co więc robić, by tak właśnie było?

Przedstawiamy Wam 3 sposoby na doskonałą obsługę klienta!
  • Jednym z tych czynników jest SZYBKI CZAS REAKCJI.

Nie oszukujmy się – nikt nie lubi czekać, tym bardziej gdy sprawa dotyczy bezpośrednio nas, czy naszego produktu bądź usługi z jakiej korzystamy. A gdy dochodzi do tego dłuuugie czekanie na infolinii od razu łapie nas frustracja… Zgadzacie się?

W związku z tym powinniśmy zapewnić naszemu klientowi “opiekę” i pomóc mu w każdej – nawet najbardziej błahej sytuacji i to najlepiej tak szybko jak to możliwe. Bez względu na to, czy jest to kwestia pytania o dostępność produktu, czy zgłoszenie skargi – klient powinien czuć, że dbamy o niego i że jego potrzeby są dla nas ważne.

By dobrze to funkcjonowało trzeba przede wszystkim zadbać o odpowiednich pracowników wyspecjalizowanych w tym temacie. 

  • Kolejny element dobrej obsługi klienta to PERSONALIZACJA.

Przeanalizujmy to na przykładzie. Wyobraźcie sobie, że dostajecie maila od firmy, z usług której korzystacie. Który mail bardziej zapadłby Wam w pamięć?

Ten:

„Dzień dobry,

chcieliśmy poinformować, że właśnie ruszyła wyprzedaż naszych produktów, rabaty aż do -70%. 

Zachęcamy do skorzystania z okazji!

Pozdrawiamy, firma x”

czy ten:

„Cześć Aniu,

co powiesz na weekendowe zakupy? Właśnie ruszyła wyprzedaż naszych produktów. Znajdziesz rabaty aż do -70%! 

Jeśli myślałaś o wymianie garderoby to jest to doskonała okazja!

Pozdrawiamy, firma x”

 

I co, który mail zrobił na Was lepsze wrażenie? Myślę, że zgodzicie się z nami, że zdecydowanie drugi. Osoba dostająca taką spersonalizowaną wiadomość czuje się w pewnym stopniu wyjątkowa. 

Kolejna kwestia, która bezpośrednio się z tym łączy to korzystanie z systemu CRM i przeróżnych notatek, dzięki którym pracownik obsługi ma dostęp do pełnych informacji o kliencie, co z kolei skutkuje zadowoleniem klienta – a o to nam przecież chodzi 😉

  • Na koniec coś co może okazać się oczywiste, a jednak bardzo często się o tym zapomina. Chodzi mianowicie o UPRZEJMOŚĆ, CIERPLIWOŚĆ I ŻYCZLIWOŚĆ

Czasami po wielu godzinach pracy jesteśmy rozdrażnieni, zmęczeni i odbierając telefon od klienta, który według nas dzwoni z błahym pytaniem, możemy (nawet nieświadomie!) niemiło go potraktować. Być może w momencie kiedy to nasz stały klient to zrozumie i będzie wiedział, że to wyjątkowa sytuacja. Jednak co w sytuacji, kiedy okaże się, że to nasz nowy potencjalny(!) klient? Obawiam się, że po takim przywitaniu może już do nas nie wrócić… Co gorsza, może się zdarzyć tak, że nawet nasz stały klient odejdzie. 

Trzeba o tym pamiętać.

Podsumowanie

Tak jak widzicie, relacja z klientem jest niezwykle istotna. Trzeba podejść do tego z dużą starannością i zaangażowaniem.

Pamiętajmy, że nasi Klienci są najważniejsi – bez nich nasz biznes nie miałby sensu.

 

Zapraszamy również na nasze inne media społecznościowe:

https://www.facebook.com/Assisteo.VA

https://www.instagram.com/assisteo_wa/


Leave a comment