https://www.facebook.com/Assisteo.VA

Etapy lejka sprzedażowego


Lejek sprzedażowy ilustruje cały proces zakupowy klienta od momentu zainteresowania marką po finalizację zakupu. Jest to pewnego rodzaju wirtualna ścieżka, którą podąża klient. Dzięki temu narzędziu przedsiębiorstwo może z powodzeniem osiągnąć zaplanowane cele sprzedażowe, bo ma większą świadomość oraz wiedzę na temat decyzji i zachowań konsumentów. 

Znane są lejki mniej i bardziej rozbudowane. W głównej mierze jego konstrukcja zależy od rodzaju firmy i charakteru prowadzonej działalności sprzedażowej.

Standardowy model lejka sprzedażowego składa się z 4 etapów. 

  1. Pierwszym z nich jest ZDOBYCIE UWAGI KLIENTA. Jest to najważniejszy etap, ponieważ napędza cały proces i to od niego zależy, czy przebiegnie on pomyślnie. W tym miejscu trzeba zainteresować klienta naszą usługą czy produktem. Działania, które mogą w tym pomóc to na pewno: aktywność w mediach społecznościowych, wpisy na blogu, zdjęcia, filmiki, podcasty, książki, szeroko rozumiane SEO, newslettery – ogólnie zbudowanie widoczności w sieci. Jednym słowem – wszystko to, dzięki czemu klient dowie się o nas, o naszej firmie, o naszych usługach czy produktach.
    Pamiętaj, że ten etap to czas, który mamy wykorzystać na zainteresowanie konsumenta, zbudowanie świadomości marki – nie powinniśmy zaczynać działań sprzedażowych.
  2. Drugi etap to BUDOWANIE ZAINTERESOWANIA. W tym miejscu mamy już uwagę potencjalnych klientów, więc teraz czas, by wzbudzić ich zainteresowanie tak, aby zostali z nami na dłużej. Na tym etapie najprawdopodobniej konsument będzie chciał dowiedzieć się jak najwięcej o naszej firmie i produktach/usługach jakie oferujemy. To idealny czas na wezwanie do działania (CTA), czyli bodziec do wejścia w interakcję z firmą. Do tego możemy wykorzystać: różnego rodzaju ankiety, quizy, darmowe próbki, poradniki do pobrania, ciekawe linki, czy chociażby wprowadzenie zakładki Q&A.
  3. Trzeci etap to KLASYFIKACJA LEADÓW. To jest idealny moment, by utwierdzić klienta w przekonaniu, że to co mu oferujemy pokrywa się z tym, czego w danej chwili potrzebuje. Należy go przekonać (oczywiście nienachalnie!) i dostosować ofertę do jego preferencji. Sposoby, które mogą się okazać pomocne na tym etapie to przede wszystkim spersonalizowana oferta; pozytywne opinie osób, które skorzystały, bądź stale korzystają z naszego produktu/usługi; recenzje produktów/usług; bony zakupowe.
  4. Ostatni etap w tym modelu to SPRZEDAŻ I DZIAŁANIA POSPRZEDAŻOWE. Naszym celem na tym etapie jest to, by klient był w pełni usatysfakcjonowany z dokonanych przez niego zakupów. Ważne, by przypilnować wszystkich szczegółów zamówienia na przykład o prawidłowym skompletowaniu zamówienia bądź szybkiej wysyłce. Trzeba pamiętać, że na samej sprzedaży nie kończy się nasze zadanie. Jeśli chcemy, by klient do nas wrócił, musimy dbać o relacje z nim. Na tym etapie warto na przykład wysłać spersonalizowane podziękowanie za zakup i zaprosić do ponownego skorzystania z oferty bądź podarować kod rabatowy na kolejne zakupy.

Korzystanie z lejka sprzedażowego pomaga uporządkować nam cały proces sprzedaży, dzięki czemu zmniejszamy ryzyko popadnięcia w chaos. Staranne i precyzyjne działania na każdym etapie nie tylko pozwalają dotrzeć do konkretnej grupy klientów, ale również przyczyniają się do wzrostu sprzedaży.

Zachęcamy do odwiedzenia nas na naszym Facebooku:
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie są sposoby na doskonałą obsługę klienta, koniecznie przeczytaj nasz ostatni wpis na blogu: https://assisteo.pl/sposoby-na-doskonala-obsluge-klienta/.