https://www.facebook.com/Assisteo.VA

Czym jest Consumer Insight?


Nie ulega wątpliwości, że to dzięki klientom przedsiębiorstwo się rozwija i przynosi zyski. Bez zainteresowania konsumentów wprowadzanie produktów na rynek nie miałoby sensu. Dlatego tak kluczowa jest dogłębna analiza klienta i próba dostosowania oferty do jego preferencji.

W rozważaniach na ten temat często pojawia się pojęcie 

“consumer insight” – czym więc jest?

Consumer Insight to nic innego jak zespół działań mających na celu zrozumienie potrzeb klienta. Są to te wszystkie czynności, które prowadzą do weryfikacji motywacji konsumenta oraz powodu wyboru danej marki lub produktu. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić preferencje i oczekiwania klienta oraz dostrzec, jakie czynniki są kluczowe przy wyborze oferty danej marki.

Aby z powodzeniem tego dokonać, trzeba przejść przez kilka etapów.

Po pierwsze…

należy się zastanowić kim są nasi potencjalni klienci. Trzeba przeanalizować gdzie ich szukać, jakie są ich zainteresowania itp. Ważnym pytaniem, które trzeba sobie zadać jest z pewnością…

“co potencjalny klient myśli o naszej marce?’’ 

Wyobrażenie konsumentów o przedsiębiorstwie, z którego oferty mogą skorzystać, musi być pozytywne i adekwatne do rzeczywistości. Klient musi nam ufać i wierzyć, że to co mu oferujemy jest dobre i wartościowe. Na podstawie takiej wnikliwej analizy możemy wyciągnąć wnioski i przełożyć je na skuteczne działania marketingowe.

Pamiętajmy, że na zrozumienie potrzeb klienta składa się również –

zrozumienie intencji konkurencji. 

Być może mają oni coś, co przekonuje do nich klienta, a nam tego brakuje. A być może konkurencja popełnia jakiś błąd i to jest nasza szansa? Na pewno warto to przeanalizować.
Na koniec, po przejściu przez wszystkie powyższe etapy, trzeba zweryfikować

czy dany insight rzeczywiście jest istotny dla konsumentów

i czy nie popełniliśmy żadnych błędów podczas tej analizy. Oczywiście, jeśli zrobimy to wszystko powierzchownie i szybko, nie możemy liczyć, że przyniesie nam to jakieś większe korzyści. 

Zrozumienie zachowań ludzkich nie jest łatwym procesem, więc wymaga czasu 😉

Zapraszamy również na nasze inne media społecznościowe:

https://www.facebook.com/Assisteo.VA

https://www.instagram.com/assisteo_wa/